مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد:

فرصت های سرمایه گذاری جدید در دهکده لجستیکی ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: فرصت های سرمایه گذاری در ماکو مربوط به دهکده لجستیکی است که شامل چند فاز بهره‌برداری می‌باشد که از آن جمله می‌توان به فرودگاه ماکو اشاره کرد که کامل شده و پروازها در حال انجام است و ایرادات جزئی آن امسال تکمیل خواهد شد. لایتینگ این فرودگاه بین‌المللی و دارای مرز هوایی با هزینه بالغ بر ۴۰ میلیاردی کامل شده است.
کد خبر: 4865
زمان انتشار: 11 اردیبهشت 1403 ساعت 1:10:26
فرصت های سرمایه گذاری جدید در دهکده لجستیکی ماکو

طلوع اقتصاد: ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو(۲۰۲۴)  از سوی سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران با حضور مناطق آزاد ایران از جمله منطقه آزاد ماکو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ۸ اردیبهشت سالجاری با حضور رئیس جمهور، وزیر صنعت  و سایر مسوولان و نماینده کشورهای مهمان برگزار شد.
در این نمایشگاه شرکت‌ها و بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا، حضور داشتند و اقدام به مذاکره و برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برندهای صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف کردند که دراین میان غرفه منطقه آزاد ماکو در این نمایشگاه مورد استقبال جمع کثیری از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان قرار گرفت . 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های این منطقه طی سال های اخیر از دستاوردها، اهداف دنبال‌شده و برنامه‌های پیش روی این سازمان برای گسترش سرمایه‌گذاری‌ها خبر داد و گفت : ماکو با وجود داشتن ظرفیت‌های بسیار هنوز نتوانسته از این فرصت‌ها به طور کامل بهره مند شود و امسال درنظر داریم تا این موضوع تحقق کامل پیدا کند.
او با تاکید بر اینکه ماکو نقطه اتصال اروپا به آسیا است، اظهار کرد: مناطق آزاد باید رویکرد جهانی داشته باشند و ماکو نیز درنظر دارد تا برج مالی و برج تجارت را در این منطقه احداث کند، تفاهم‌نامه‌هایی نیز در این‌ خصوص به امضاء رسیده است لذا باید شهر ماکو متناسب با ظرفیت های آن ساخته شود که دروازه ورودی برای این امر طراحی شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی ماکو با اشاره به اینکه طرح جامع ماکو بعد از سال‌ها به تصویب رسید اظهار کرد: ماکو در بین مناطق آزاد نسل اول، بزرگ‌ترین، وسیع‌ترین، جوان‌ترین و جدیدترین منطقه است که فاقد زیرساخت‌های لازم و طرح جامع بوده است که با پیگیری‌های انجام‌گرفته در بهمن‌ماه سال گذشته این طرح به تصویب مراجع ذی‌ربط رسید. برمبنای طرح های که پیش بینی شده در حال حاضر به دنبال توسعه دهکده لجستیک هستیم. از این رو بر جذب سرمایه در دهکده لجستیک تمرکز کرده ایم.
وی معتقد است که دهکده لجستیک باید به عنوان پنجمین شهر لجستیک کشور مطرح شود که به عنوان بخشی از کریدور شرق به غرب است.
گروسی شروع این اقدام را از طریق حمل و نقل ترکیبی قابل انجام دانست و تصریح کرد: موضوع اول فرصت های سرمایه گذاری در ماکو مربوط به دهکده لجستیکی است که شامل چند فاز بهره‌برداری می‌باشد که از آن جمله می‌توان به فرودگاه ماکو اشاره کرد که کامل شده و پروازها در حال انجام است و ایرادات جزئی آن امسال تکمیل خواهد شد همچنین لایتینگ این فرودگاه بین‌المللی و دارای مرز هوایی با هزینه بالغ بر ۴۰ میلیاردی کامل شده است.
مدیرعامل منطقه آزاد ماکو موضوع امنیت غذایی را هدفگذاری بعدی اعلام کرد و افزود: این موضوع در بسته‌های سرمایه‌گذاری هم معرفی شده است همچنین اهمیت منطقه ماکو به لحاظ دارابودن ظرفیت‌های این حوزه دوچندان است لذا با توجه به استانداردهایی که فائو و برخی از سازمان های جهانی برای مواد غذایی تعریف کردند به همین دلیل ما دنبال گرینلند یا همان سرزمین سبز و تولید محصولات ارگانیک در این منطقه هستیم و اجازه نمی‌دهیم فعالین مرتبط با کشاورزی، امنیت غذایی و کشت و صنعت هرطور که می‌خواهند عمل کنند.
گروسی اضافه  کرد: بر اساس سیاست های تدوین‌شده برای مناطق آزاد، ماکو نیز به سمت گیاهان و درختان کم آب‌بر و پر ارزش حرکت می‌کند که تولید ثروت بیشتری را برای مردم و سرمایه‌گذاران به همراه دارد. در این راستا بزرگترین باغ مدرن غرب آسیا و جهان که به صورت کاملا هوشمند با آبیاری هوشمند تحت کنترل انجام می‌گیرد با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومان راه‌اندازی شده است.
او با بیان اینکه در کنار این سرمایه گذاری که خودش یکی از آثار گردشگری است گفت: با توجه به اینکه ماکو مقصد گردشگری است، به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری  در آینده نیز هستیم که به همین منظور قرارداد ۱۰ هزار میلیاردی با هلدینگ ماهان منعقد شده است تا بتوانیم به عنوان یک مقصد گردشگری ماکو را مطرح کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: موضوع سوم با توجه به پیش‌بینی انجام شده برای منطقه آزاد ماکو در طرح جامع مناطق آزاد، بحث فرآوری معادن است که قرار است ماکو برای شرکت های بزرگی که در بخش سنگ ها همچون معادن و فلزات فعالیت دارند به عنوان یک پایانه صادراتی سنگ برای کشورهای هدف خواهد بود.
وی افزود: سازمان منطقه آزاد ماکو با شرکت تجلی یکی از شرکت های بزرگ معادن و فلزات و کمیته امداد که یکی از هلدینگ‌های بزرگ در بخش‌های سنگ‌های تزئینی ساختمان و معدنی برنامه فراوری مناسب از معادن را در دستور کار خود دارد و براین اساس این هفته بازدیدی را از این شرکت به انجام خواهیم رساند تا ان‌شاءالله بتوانیم با جلوگیری از خام‌فروشی یک پایانه صادراتی سنگ را در منطقه ماکو با هدف ایجاد ارزش افزوده برای منطقه احداث شود.
 

تبلیغات در طلوع اقتصاد
بانک صادرات ایران
بانک صادرات ایران
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد