فوری| عوارض خروج از کشور اعلام شد

با توجه به بودجه سال ۱۴۰۳، مبلغ عوارض خروج از کشور برای همان سال به ارزش ۵۲۰ هزار تومان تعیین شده است، که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۲۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد.
کد خبر: 4877
زمان انتشار: 20 خرداد 1403 ساعت 12:09:18
فوری| عوارض خروج از کشور اعلام شد

طلوع اقتصاد: قبل از شروع سفرهای خارجی، یکی از اقداماتی که باید به آن توجه کرد، پرداخت عوارض خروج از کشور است. پرداخت عوارض قبل از سفرهای خارجی، ممکن است سوالات مختلفی را در ذهن هر مسافر به وجود آورد. اگر قصد دارید بلیط هواپیما به مقاصد گردشگری، زیارتی، سیاحتی و غیره را خریداری کنید و نیاز به پرداخت عوارض دارید، این مطلب شامل ترین اطلاعات مورد نیاز برای شما خواهد بود.

عوارض خروج از کشور  (Departure Tax)، مبلغی است که تمام مسافران باید قبل از خارج شدن از مرز پرداخت کنند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که قانون پرداخت عوارض خروج از کشور از سال ۱۳۶۴ در ایران به اجرا درآمده اما از سال ۱۳۹۸، این عوارض با نام مالیات خروج از کشور از مسافران دریافت می‌شود. مبلغ این عوارض به طور مستقیم به حساب دولت واریز می‌شود و بخش کوچکی از آن به سازمان گردشگری اختصاص دارد.

  اخبار بورس  قیمت دلار امروز
 ورود گردشگران خارجی در سال گذشته رکورد زد
 اعلام جزئیات عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور+سند
 عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟
همچنین ذکر این نکته ضروری است که عوارض خروج از ایران تنها برای سفرهای هوایی نیست، بلکه کسانی که قصد سفر از طریق راه‌های زمینی و دریایی را دارند نیز ملزم به پرداخت این مبلغ هستند.

توجه داشته باشید که پرداخت عوارض خروج از کشور باید قبل از اقدام برای دریافت ارز مسافرتی انجام شود. ارائه برگه پرینت شده عوارض خروج از کشور یکی از مدارک مهم برای گرفتن ارز مسافرتی  است. لازم به ذکر است چنانچه برای سفرهای خارجی خود نیازمند دریافت ویزا هستید، خدمات ویزا را می‌توانید از طریق فلای‌تودی دریافت کنید.

در ادامه به سوالات احتمالی در مورد نحوه پرداخت، نرخ عوارض، زمان پرداخت، مدارک لازم، قوانین پرداخت عوارض و سوالاتی از این قبیل پاسخ خواهیم داد.

آسان ترین روش پرداخت عوارض خروج کشور به صورت اینترنتی استفاده از سامانه سداد است. این سامانه ویژه پرداخت عوارض برای سفرهای خارجی محسوب می‌شود. علاوه بر این می‌توانید از برخی اپلیکیشن های پرداخت عوارض خروج مانند بله و ایوا هم استفاده کنید. در ادامه درباره روش های پرداخت عوارض سفر توضیحاتی بیشتر در اختیارتان قرار دادیم.

روش‌ های پرداخت عوارض خروج از کشور
نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور با استفاده از راه‌های زیر به راحتی امکانپذیر است:

 پرداخت عوارض خروج از کشور در فرودگاه: در گذشته این روش برای پرداخت عوارض خروج از کشور زمان زیادی را در فرودگاه از مسافران تلف می‌کرد اما حالا نسبت به گذشته، پرداخت عوارض سفر آسان شده است. در روش پرداخت عوارض خروج از کشور در فرودگاه امام خمینی می‌توانید از دستگاه‌های خودپرداز اختصاص یافته به این امر در بخش‌های مختلف ترمینال مسافری این فرودگاه استفاده کنید.

پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق شعب بانک ملی ایران: از سال ۹۷ به بعد، پرداخت عوارض خروج از کشور فقط در شعب مرزی بانک ملی ایران امکان‌پذیر است.

پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق ATM: دستگاه‌‌های خودپرداز GSS در واقع دستگاه‌های خودپرداز غیرنقدی (Cashless ATM) هستند که در فرودگاه امام خمینی و بسیاری از فرودگاه‌های کشور برای تسهیل فرایند پرداخت عوارض قرار داده شده‌اند.

پرداخت عوارض خروج از کشور به صورت آنلاین: از سال ۹۵ به بعد، پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور امکانپذیر شد. به این ترتیب، سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور (سامانه پرداخت الکترونیکی سداد) به وجود آمد. برای پرداخت اینترنتی عوارض  خروج از کشور کافی است روی لینک کلیک کرده و وارد سایت شوید.

پرداخت عوارض خروج از کشور با کارتخوان پرداخت الکترونیک سداد: با توجه به اتصال دستگاه‌های کارتخوان به سامانه پلیس گذرنامه، امکان پرداخت هزینه خروج از کشور توسط دستگاه‌های کارتخوان سداد برای مسافران وجود دارد.

تبلیغات در طلوع اقتصاد
بانک صادرات ایران
بانک صادرات ایران
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد