فصل نوآوری در سایپا آغاز شد

قائم‌مقام مدیرعامل این گروه خودروسازی اعلام کرد که استراتژی جدید سایپا، تولید همزمان خودروهای بنزینی، گازسوز و همچنین مدل‌های هیبریدی است و این تصمیم چندوجهی، با هدف مدیریت ریسک، بهینه‌سازی مصرف سوخت و همگام شدن با تحولات جهانی صنعت خودرو اتخاذ شده است.
کد خبر: 7659
زمان انتشار: 28 آبان 1404 ساعت 3:44:31
فصل نوآوری در سایپا آغاز شد

قائم‌مقام مدیرعامل سایپا اعلام کرد : استراتژی سایپا، تولید همزمان خودروهای بنزینی، گازسوز و هیبریدی است و توسعه و عرضه محصولات جدید از جمله آریا، پارس‌نوآ، سیتروئن C3XRو وانت‌های ارتقایافته، نشان‌دهنده عزم جدی سایپا برای نوسازی سبد محصولات و حضور پرقدرت در بازار خودرو است.

​به گزارش طلوع اقتصاد، گزارش قائم‌مقام مدیرعامل سایپا نشان‌دهنده یک رویکرد استراتژیک چندوجهی و تعهد جدی به نوآوری و نوسازی سبد محصولات این گروه خودروسازی است چرا که از یکسو نشان‌دهنده یک دیدگاه آینده‌نگر است. سایپا با پوشش همزمان خودروهای بنزینی (پُرتقاضا در شرایط کنونی)، گازسوز (با هدف کاهش آلایندگی و استفاده از سوخت ملی ارزان‌تر) و هیبریدی (با تمرکز بر آینده جهانی صنعت خودرو و بهینه‌سازی مصرف سوخت)، ریسک‌های بازار و نوسانات جهانی انرژی را مدیریت می‌کند. این تنوع، قدرت انتخاب مشتری و انعطاف‌پذیری تولید سایپا را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

و از سویی دیگر نوسازی سبد محصولات آغاز فصل تازه‌ای از نوآوری محصولات را نشان می دهد که به جهت خروج از رویکرد حفظ محصولات قدیمی و حرکت به سمت محصولات نسل جدید است ؛ بنابراین این نوآوری نه تنها به جذب مشتریان جدید کمک می‌کند، بلکه باعث ارتقاء تصویر برند و رقابت‌پذیری سایپا در بازار داخلی و منطقه‌ای می‌شود.

همچنین ​معرفی مدل‌هایی مانند آریا، پارس‌نوآ، سیتروئن C3XR و وانت‌های ارتقاءیافته، شواهدی محکم بر عزم عملی سایپا برای اجرای استراتژی نوسازی است به طوری که ​آریا یک کراس‌اوور ملی است که با پلتفرم جدید (SP100 Crossover) و مشخصات فنی بالاتر (مانند موتور قوی‌تر ME16 با ۱۱۵ اسب بخار برای پارس‌نوآ و ۱۳۸ اسب بخار برای آریا) و امکانات ایمنی و رفاهی بیشتر (مانند کنترل پایداری ESC در آریا) قصد دارد در سگمنت کراس‌اوورها حضوری قوی داشته باشد.

همچنین ​پارس‌نوآ این خودرو با وجود استفاده از پلتفرم ارتقایافته B0 رنو-نیسان (پلتفرم ال۹۰)، مجهز به پیشرانه مدرن ME16 و امکانات رفاهی و ایمنی به‌روز (مانند ESP، TPMS، فرمان برقی و چراغ روز) است و قصد دارد سطح کیفی محصولات داخلی این پلتفرم را افزایش دهد و ​سیتروئن که ورود مجدد به حوزه مونتاژ خودروهای خارجی داشته است توانسته با مدل‌های کراس‌اوور مدرن، خلاء محصولات با کیفیت در بازار را پرکند.

به نظر می رسد که این مدل‌ها به دلیل استفاده از فناوری‌های روز و موتورهای کم‌مصرف توربوشارژ مانند ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر با ۱۱۶ اسب بخار برای C3XR می‌توانند پاسخگوی نیاز مشتریانی باشند که به دنبال خودروهایی اقتصادی‌تر و مدرن‌تر هستند ؛ همچنین ارتقاء خودروهای کار و تجاری مانند وانت ۱۵۱ ارتقایافته نشان دهنده اهمیت سایپا به بخش حمل و نقل و نیازهای بازار تجاری است . 

این اقدامات، تصویری از یک سایپای در حال تحول را ارائه می‌دهند که از یک سو با تنوع بخشی به قوای محرکه (هیبریدی، گازسوز و بنزینی) به آینده و پایداری محیط زیست توجه دارد، و از سوی دیگر با توسعه محصولات جدید و به‌روز (آریا، پارس‌نوآ، C3XR) به دنبال کسب سهم بیشتر از بازار، افزایش رضایت مشتری و ارتقاء فناوری در صنعت خودروسازی کشور است.

تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
بانک صادرات ایران
بانک صادرات ایران
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد