دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

قیمت جدید گندم اعلام شد

در بازار روز قیمت گندم برای تاریخ ۲۵ دی ۱۴۰۲ اعلام شد به طوری که طبق لایحه تهیه شده دولت گندم را وارد می‌کند و صنعت برای تهیه گندم موردنیاز با قیمت دستوری مواجه است.
کد خبر: 4816
زمان انتشار: 25 دی 1402 ساعت 13:29:01
قیمت جدید گندم اعلام شد

 قیمت گندم در آخرین نرخ اعلامی در بازار‌ها حدول ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان و حداکثر ۱۶ هزار در هر کیلوگرم است میانگین خرید و فروش قیمت گندم ۱۵ هزار و ۶۵۰ تومان است که کمی کاهشی شده است.

قیمت هر بوشل گندم در بازار جهانی ۶۰۱ دلار است.

با وجود اینکه دو ماه از تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی می‌گذرد و وارد ماه دومِ سال زراعی شده‌ایم، قیمت‌های خرید تضمینی هنوز ابلاغ نشده است، درحالی که طبق قانون باید یک هفته پس از تعیین قیمت مصوب، نرخ‌ها توسط وزیر جهاد کشاورزی اعلام می‌شد.

بیشتر بخوانید: تورم بالای قیمت مواد غذایی در جهان؛ ایران پنجمین کشور جدول

ابوالحسن خلیلی، رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران با اشاره به اینکه قرار است طبق لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور از سال آینده دولت به عنوان تنها واردکننده گندم ورود کند، گفت: طبق لایحه تهیه شده دولت گندم را وارد می‌کند و صنعت برای تهیه گندم موردنیاز با قیمت دستوری مواجه است و باید این محصول را به قیمتی که دولت تعیین می‌کند، بخرد که از قیمت‌های جهانی بیشتر است. این مصوبات نشان می‌دهد دولت در مرداب یارانه‌ها گیر کرده است.

استان / نام محصول    داخلی    میانگین
حداقل    حداکثر
سمنان    ۱۵۹,۰۰۰    ۱۶۰,۰۰۰    ۱۵۹,۵۰۰
کرمانشاه    ۱۵۳,۰۰۰    ۱۵۴,۰۰۰    ۱۵۳,۵۰۰
میانگین    ۱۵۶,۵۰۰    ۱۵۶,۵۰۰
 
منبع: اقتصاد آنلاین

بانک صادرات ایران
بانک صادرات ایران
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد