دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

تولید سیگار‌ الکترونیکی در کشور ممنوع شد

کد خبر: 4834
زمان انتشار: 12 اسفند 1402 ساعت 12:49:51
تولید سیگار‌ الکترونیکی در کشور ممنوع شد

بنا بر اعلام رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با توجه به مضرات سیگار‌های الکترونیکی تولید آن در کشور ممنوع شد.
 دکتر جعفر جندقی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت دکتر جعفر جندقی درباره مصرف سیگار‌های الکترونیکی اظهار کرد: سیگار‌های الکترونیک با توجه به مضراتی که دارند، ممنوع هستند. هرگونه تبلیغ برای سیگار‌های الکترونیک به طور کامل غیرمجاز به حساب می‌آید.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره روند تولید سیگار‌های الکترونیک در ایران گفت: سیگار‌های الکترونیکی به عنوان یک کالای آسیب‌رسان معرفی شده‌اند؛ با توجه به مضرات سیگار‌هایی از این دست، تولید آن را نیز در کشور ممنوع ممنوع کرده‌ایم.

جندقی با بیان اینکه اقدامات علیه دخانیات فقط محدود به ممنوع اعلام‌کردن تولید سیگار‌های الکترونیکی نمی‌شود، افزود: هرگونه سیگار غیرمتعارف جزو موارد غیرمجاز به حساب می‌آید. منظور از سیگار‌های غیرمتعارف سیگار‌هایی است که تصاویر، نوع پاکت، رنگ و ابعاد پاکت آن منطبق بر تصمیم‌های «کمیته پیشگیری از خطرات ناشی از مصرف مواد دخانی» نباشد.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: با توجه به تصمیم‌های کمیته پیشگیری از خطرات ناشی از مصرف مواد دخانی، اگر مشخصات ظاهری بسته‌بندی سیگار‌ها منطبق بر تصمیم‌های این کمیته نباشد، غیرمجاز به حساب می‌آیند.

منبع: ایسنا

بانک صادرات ایران
بانک صادرات ایران
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد