جمعه 28 اردیبهشت 1403

بازار سیاه فروش بلیت کنسرت در فضای مجازی/ 4 میلیون تومان برای یک اجرا

کنسرت‌های موسیقی دوباره رونق گرفتند و در کنار آن بازار سیاه فروش بلیط‌های چند میلیویی توسط دلالان نیز داغ‌ شده است.
کد خبر: 4185
زمان انتشار: 24 خرداد 1402 ساعت 9:32:04
بازار سیاه فروش بلیت کنسرت در فضای مجازی/ 4 میلیون تومان برای یک اجرا

طلوع اقتصادکم‌کم به فصل تابستان نزدیک می‌شویم و همراه با گرم‌تر شدن هوا تنور کنسرت‌های خوانندگان کشورمان در سراسر ایران نیز داغ‌تر می‌شود، در این میان هم برخی سعی کرده‌اند تا از فرصت استفاده کرده و از این سفره‌ای که پهن شده بی‌بهره نمانند.

متاسفانه موضوعی که این روزها رنجش خاطر بسیاری از دوستداران هنر موسیقی را فراهم کرده، این است که هنگام خرید بلیط کنسرت حتی در همان ساعات اولیه با عبارت سولداوت مواجه می‌شوند، این در حالی است که همان بلیت‌های تمام شده در فضای مجازی با قیمت‌های گزاف و چندین برابر شده در حال فروش است. روندی که پیش از این نیز در کنسرت‌های مهم تهران مشاهده شده بود و شرایطی را فراهم ساخته بود که طرفداران خوانندگان را مجبور به خرید بلیط از بازار سیاه کرده بود.

علیرضا قربانی از جمله خوانندگانی است که تمامی بلیت‌های چهار روز اول کنسرتش پس از گذشت کمتر از دو ساعت از آغاز بلیت‌فروشی در حالی خریداری شد، این در حالی است که تعدادی از این بلیت‌ها وارد جریان فروش در بازار سیاه به قیمت‌های نامتعارف شده‌اند.

قیمت بلیط اجراهای زنده قربانی در بازار سیاه و سامانه‌های رسمی و دارای مجوز خرید و فروش کالاها برای دو نفر حتی به قیمت ۴ میلیون تومان هم رسیده است! این قیمت در حالی است که سقف قیمت فروش بلیت‌های این کنسرت در سامانه رسمی ۶۹۰ هزار تومان است.

البته فروش بلیط در بازار سیاه برای خوانندگان پرطرفدار در همه دنیا، یک امر جاری به نظر می‌رسد، اما با توجه به شرایط اقتصادی که کشور ما در آن قرار دارد بهتر است نهادهای قانونی ناظر با همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزارکنندگان کنسرت‌ها، می‌توانند فضای قانون‌مندتری را برای بهره‌مندی حداکثری مخاطبان از این قبیل برنامه‌ها فراهم آورند.

منبع: ایسکانیوز

انتهای پیام/

تبلیغات در طلوع اقتصاد
بانک صادرات ایران
بانک صادرات ایران
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد
تبلیغات در طلوع اقتصاد